محسن گویا یک دعوت محرمانه شده بود برای سفری عجیب تر و دریافت مزدی بالاتر

محسن گویا یک دعوت محرمانه شده بود برای سفری عجیب تر و دریافت مزدی بالاتر

 

با کلیک بر روی تصویر مستند «یوسف قرآنی ایران» را دانلود کنید.

سلام در این قسمت گزارشی رو میخوام از مراسم اربعین شهید محسن حاج حسنی کارگر بزارم که تو سایت دار لقران الکریم حرم رضوی زده بود و چند تا نکته داشت گفتم جالب باشه تا بزارم وبلاگ تا استفاده  کنید. اونروزم که شبکه قرآن مستند زندگی این شهید رو پخش میکرد، خواهرم میگه واقعا این شهید ببین چطور بوده که واقعا لیاقت شهادت رو داشته و کلا این شهید رو هر کی میبینه نظرش اینه که خیلی خاص بوده روحش شاد، امید که فردا روز ماهم که مردیم لاقل یکی پشت سرمون بگه که ادم بود ،فقط همین، توقع زیادی ندارم اخه خودمو میشناسم ادم نیستم ، امشب که فیلم تلویزیونی اسمان من رو نیگا میکردم یه شخصیتی داره که میگفت برای رسیدن بشهادت و برای اینکه ادم بشیم، باید قبل از مرگ یک بار بمیریم ، خیلی جمله ی عمیقیه بهش فکر کنید خیلی حرفه هاا....، بقول باران که وقتی ازش خواستم یه جمله بگه که همیشه اخر نوشته هام بزنم گفت :خدایا مرگ مارا شهادت در راهت قرار ده.خدایا ماراهم کربلایی کن.یاعلی 38

 

 

 

مراسم چهلم محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین المللی قرآن کریم، 21 آبان ماه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن، محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد، حمید صمدی سرپرست اداره تبلیغ و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مصطفی صدرزاده، موسس رادیو قرآن، حجت الاسلام مهدی یعقوبی، از موذنان حرم رضوی، سعید مهوشیان، قاری بین المللی قرآن کریم، سعید طوسی، قاری بین المللی قرآن کریم، شاگردان و خانواده محسن حاجی حسنی کارگر و جمع زیادی از زائران و مجاوران امام رضا(ع) حضور داشتند.


در بخش ابتدایی این مراسم، سعید طوسی، قاری بین المللی قرآن کریم، مختار دهقان، از قاریان برجسته مشهدی، جعفر فردی، قاری بین المللی قرآن کریم و سید محمد صادق حسینی، سید محمد صادق حسینی، رتبه اول مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه، مسابقات کشوری دانش آموزی و مسابقات کشوری بسیج و از قرآن آموزان موسسه قرآنی انوار المصطفی مشهد(که به پیشنهاد حاج محسن حاجی حسنی کارگر تاسیس و نامگذاری شده است) با صوتی دلنشین به قرائت آیاتی از کلام خدا پرداختند که مورد تحسین حضار واقع شد.

خاطرات مختار دهقان از حاج محسن

مختار دهقان که از همراهان محسن حاجی حسنی کارگر در آخرین سفر حج نیز بوده است در جواب مجری، با اشاره به خاطرات خود و محسن حاجی حسنی بیان کرد: یک شب قبل از فاجعه منا ما در بین شیعیان قطیف عربستان برنامه داشتیم، در بین جمع حاضران شخصی پس از قرائت حاج محسن برخاست و با همان فارسی اندکی که بلد بود، گفت: ما افتخار می کنیم که مثل شماها شیعه علی بن ابیطالب(ع) هستید، آن ها بعد از اتمام برنامه آمدند و دست و صورت ما را بوسیدند و به خصوص مشتاق و شیفته صدای حاج محسن شده بودند.


نماز شب محسن حاجی حسنی کارگر و حسن دانش در شب قبل از فاجعه منا و تاکید حاج محسن بر وضو گرفتن برای حرکت به سمت منا نیز از دیگر مواردی بود که مختار دهقان به آن ها اشاره کرد و ادامه داد: من وقتی این خاطرات را در کنار هم می گذارم متوجه می شوم که ایشان واقعا لیاقت چنین افتخاری را داشتند.
محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن نیز که مجری برنامه بود با اشاره به حضور حاج محسن حاجی حسنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای قبل از سفر به حج بیان کرد: حاج محسن گفته بود من قبل از این هم حج رفته ام اما این بار می خواهم حج مقبول بروم این مطلب را به چند نفر گفته بود.


پورمعین در بخش دیگر صحبت هایش بیان کرد: محسن گویا یک دعوت محرمانه شده بود برای سفری عجیب تر و دریافت مزدی بالاتر، این حر ف ها و کلمات استخدام در کلام و دهان محسن شده بود اما حال معنایش را می فهمیم.
بر اساس این گزارش، همچنین هر یک از قاریانی که در این مراسم تلاوت داشتند، بعد از اجرای تلاوت نزد پدر و برادر محسن حاجی حسنی کارگر رفته و عرض تسلیت خود را تقدیم خانواده وی کردند.



یادآور می شود، در این مراسم کلیپی از آخرین روزهای حاج محسن در آخرین سفر حجش نیز برای حاضران پخش شد، در پایان این برنامه نیز محمدرضا غلامرضازاده به قرائت شعری در وصف حاج محسن و روضه خوانی حضرت علی اکبر(ع) پرداخت.
از نکات قابل توجه مراسم چهلم محسن حاجی حسنی کارگر عدم حضور مسئولان استانی و شهری و همچنین بسیاری از قاریان و حافظان و قرآنیان مشهد و استان در این مراسم بود.
همچنین مراسمی نیز از ساعت 15 تا 15:30 در صحن جمهوری حرم رضوی برگزار شد که با روضه خوانی همراه بود، پس از این مراسم دوستداران وعلاقه مندان محسن حاجی حسنی بر سر مزار این قاری مهاجر الی الله حضور یافتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:گروه تواشیح,تواشیح,گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس,, ] [ 22:28 ] [ سیرت النبی ]
[ ]

کد بارش گل رز به دنبال موس